Maffia comedy club

Som Jarl utlovad igår kommer ett inlägg eller mer per dag att postas på bloggens snart spindelvävsklädda sida. Trots att klockan redan slagit tolv så tycker jag ändå att detta kommer räknas som onsdagens inlägg.

Hur som helst. Jag vill dedicera detta inlägg till en tjej som har gjort att Triton och förhoppningsvis andra elevers ögon för fantastiska ny etablerade stand up klubben Maffia Comedy. Tjejen som jag syftar på är Amanda Gölles som går beteende i trean på Värmdö. Hon och hennes bror, kusin eller pappa (Ingen vet riktigt hur de är släkt) har som sagt startat stand up klubben Maffia Comedy, som går stapeln varje tisdag, varje vecka på den fantastiska baren Underbara Bar på Östgötagatan. Ett stenkast ifrån medborgarplatsen. Triton besökte igår denna klubb med blandade förhoppningar och slogs först av det otroliga att det faktiskt inte kostar något inträde. Endast att hänga av sig jackan går på en tjugolapp. Sedan erbjuds det tvåtimmar fantastisk komedi, igår gästades Maffia Comedy av bland annat Kodjo Akolor (Parlamentet, morgonpasset P3), David Druid (Stockholm Live, Värmdö Gymnasium) och Fadde Darwich (Som sög).


Ta er käraste och vallfärda till Underbara Bar nästa tisdag! (Om du är arton)
Klippet är från gårdagen, tänk dock på att live är 1000 x roligare.




/ Triton

Kommentarer
Postat av: Anonym

och fortsätt efterfesten på amanda gölles skiva eller? :p hihi

2010-03-25 @ 18:18:21
Postat av: Amanda

Nämen, ett inlägg dedikerat mig, som jag har väntat!hehe. I alla fall, idén om att komma till skivan imorgon (tisdag) låter fantastik! Jag kan utlova insiderinformation om Maffia, för den som beger sig till skvian (som kommer att bli bäst). Tro mig, ni blir inte besvikna!:D



2010-03-29 @ 17:29:36
Postat av: Åldersgräns på maffia comedy?

2010-03-30 @ 17:21:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0