Tjee, nicke nyfiken här!



När jag idag snokade runt i bibblan så hörde jag ett samtal mellan skolans elevrådsordförande Lisa Wedsberg och en annan elevråds styrelse medlem, Julia Carlsson... Det är nämligen så att dom håller på att utser vilka som ska styra, ställla, slava, släfsa, nästa år. Och vad jag kunde höra på deras samtal så tar dom uppgiften väldigt seriöst.
Dom sitter nere och har "förhör" med 16 anmälda ambiösa elever och man ska nu halvera skaran som ska bli dom lyckligt lottade! Om jag hörde rätt så utses den nya styrelsen tills nästa vecka...  Triton ska förövrigt söka nästa års glada gäng snart också!!

Annat rykte jag lyckas snoka upp; VGYs elevrådstjänsteman anser att hans jobb på skolan att skolans organisationer sköter sig så bra själva, så han mest kan glida igenom arbetsdagarna! Undra om nästa års Triton, ESO och Elevråd kommer vara lika flitiga.....


Vi ses imorgon på Debaser, slussen, hoppas jag! Bland annat två flitiga kommenterare kommer närvara!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0